Waar ben je naar op zoek?

Wij zorgen er graag voor dat je de antwoorden vind waar je naar op zoek bent.

Een Hello Blue account

Een Hello Blue account aanmaken, wijzigen en de voordelen

WAT HEB IK AAN EEN ACCOUNT BIJ HELLO BLUE?
Bij Hello Blue kun je bestellen met of zonder account. We laten deze keuze helemaal aan jou over.
Het aanmaken van een Hello Blue account kost je niets en is wel erg handig.


Enkele voordelen van een account bij Hello Blue zijn:
- Je hoeft niet bij iedere bestelling opnieuw je gegevens in te geven.
- Je openstaande orders zijn inzichtelijk.
- Je bestelgeschiedenis en facturen zijn altijd beschikbaar
- Je kunt zelf je bestelgegevens altijd aanpassen.


HOE MAAK IK EEN ACCOUNT AAN?
Dit hebben we super simpel voor je gemaakt, je bent slechts één muisklik verwijderd om te beginnen.

1. Klik rechts boven op inloggen.
2. Klik op ‘Ik wil een account aanmaken’.
3. Vul je gegevens in en klik op ‘Mijn gegevens opslaan’ en je bent al klaar.

Als je al weet wat je wilt bestellen kun je ook tijdens het bestelproces je account aanmaken.
We hebben hier geen uitleg voor omdat we dit heel makkelijk voor je hebben gemaakt.
Ga maar lekker winkelen, het wijst zich vanzelf.



TIPS VOOR HET KIEZEN VAN EEN WACHTWOORD
Wij hebben hieronder enkele tips voor het aanmaken van een wachtwoord.
Uiteraard ben je vrij om deze tips, of een deel hiervan toe te passen.

- Gebruik altijd een uniek wachtwoord per website.
- Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, speciale tekens en cijfers.
- Maak een wachtwoord van minimaal 8 tekens
- Maak geen voor de hand liggende wachtwoorden (geboortedatum of naam van je huisdier).
- Wijzig je wachtwoord regelmatig


HOE WIJZIG IK MIJN GEGEVENS?
Dit is erg makkelijk. Log in op je account.
Klik op de knop ‘Wijzigen’, pas je gegevens aan en klik op ‘Opslaan’.

Mijn factuuroverzicht

WAAR KAN IK MIJN FACTUREN VINDEN?
Al je facturen kun je terug vinden in je account. Je kunt deze hier bekijken en uitprinten.
Om een factuur te vinden volg je de onderstaande stappen:

1. Log in via je account
2. Klik op ‘Bestellingen’
3. Zoek de betreffende bestelling
4. Klik op ‘Bekijk details’
5. Klik op ‘Facturen printen’

Je kunt nu je factuur bekijken, opslaan of uitpinten.

Hello Blue bewaakt je gegevens en waarschuwt voor phishing

ZIJN MIJN GEGEVENS VEILIG BIJ HELLO BLUE
Uiteraard zijn je gegevens veilig bij Hello Blue.
Wij maken altijd gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken om je gegevens veilig te stellen. Daarnaast werken wij alleen maar samen met de beste partners op het gebied van ICT security. Wil je toch niet je gegevens met ons delen, geen probleem, je kunt ook bestellen zonder een account aan te maken.


WAT IS PHISHING EN WAAROM WAARSCHUW JE MIJ HIERVOOR?
Op de website van de overheid kun je veel informatie vinden over phishing. Wij hebben hier een korte samenvatting voor je gemaakt, gewoon omdat we het graag makkelijk voor je maken.

Phishing is een vorm van fraude om je gegevens te stelen. Criminelen misleiden je met valse e-mails. Deze e-mails lijken van bekende websites of overheidsinstanties te komen, maar worden in werkelijkheid verzonden door criminelen. Je denkt bijvoorbeeld dat je via een link in een e-mail inlogt, maar je laat juist je inloggegevens achter bij de criminelen op een nagemaakte kopie van een bekende of vertrouwde website. Vervolgens beschikken de oplichters over je persoonlijke gegevens. Daarmee bestellen zij vervolgens op jouw naam artikelen die jij moet betalen. De producten laten ze op een ander adres afleveren.


PHISHING KUN JE ZO HERKENNEN
Gebruik altijd de onderstaande controle zodat je zeker weet of het geen phishing is.

1. Ze vragen je via een e-mail in te loggen.
Hello Blue vraagt je nooit om in te loggen via een e-mail. Wij sturen je alleen een e-mail met inlog als je een nieuw wachtwoord wilt aanmaken. Deze e-mail krijg je alleen als je zelf om deze e-mail hebt gevraagd, via de knop ‘Wachtwoord vergeten’.

2. Ze spreken je niet met je naam aan.
Criminelen weten meestal niet je naam en beginnen de mail dus met Beste klant of iets dat hier op lijkt. Hello Blue spreekt je altijd aan met je naam.

3. Het verzonden e-mailadres klopt niet.
E-mails die je ontvangt van Hello Blue eindigen altijd op:

@helloblue.nl
@helloblue.be

Alle andere varianten zijn niet van Hello Blue, verwijder deze dus.

4. Er wordt in de e-mail gevraagd om op een bijlage te klikken.
Hello Blue vraagt nooit om op een bijlage te klikken.

5. Het webadres klopt niet.
Webadressen van Hello Blue beginnen altijd met
www.helloblue.nl/
www.helloblue.be/

Staat er bijvoorbeeld www.helloblue.nl.nogiets.nl/, dan is dit een vervalsing. 

Je kunt het echte adres waar ze je naartoe willen verwijzen altijd heel gemakkelijk zien. Als je bij een e-mail twijfelt, houd dan je muis op de link of het getoonde e-mailadres. In de statusbalk van je browser (meestal links onder in beeld) zie je het echte webadres.

Bij twijfel niet klikken.


HELP MIJ, IK DENK DAT IK EEN SLACHTOFFER BEN VAN PHISHING
Als je denkt dat je het slachtoffer bent geworden van phishing, neem dan direct contact op met Hello Blue, wij gaan je direct zo goed mogelijk helpen.


EEN KWETSBARE PLEK BIJ HELLO BLUE HEB GEVONDEN
Als je denkt een kwetsbare te plek te hebben gevonden bij Hello Blue, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Ondanks het harde werk van al onze professionals kan het zijn dat er een kwetsbaarheid is ontstaan.

We ontvangen graag je volledige gegevens en de details van wat je hebt gevonden, bijvoorbeeld:
- SQL injection
- Cross Site Scripting (XSS)
- Cross-Site request forgery (CSRF)
- Authentication/Authorization 
- Information leakage 
- Weak encryption

Zodra wij een melding van je hebben ontvangen gaan onze professionals hiermee aan de slag. Uiteraard houden wij je op de hoogte van onze bevindingen. We vragen je wel om discreet om te gaan met deze informatie en de eventuele kwetsbaarheid die je hebt gevonden.

Mijn adresboek

HOE WIJZIG IK EEN ADRES
Het wijzigen van je adres doe je via de onderstaande stappen:
 
1. Log in via je account.
2. Klik op ‘Adresboek'
3. Hier kun je je huidige adres aanpassen, van zowel je verzendadres als het factuuradres.

Ook extra leveringsadressen kun je hier toevoegen.


KAN IK ADRES BUITEN NEDERLAND OF BELGIE TOEVOEGEN?
Nee, je kunt alleen adressen in Nederland of België toevoegen.


KAN HET ADRES VAN EEN GEPLAATSTE BESTELLING GEWIJZIGD WORDEN?
Nee, je kunt alleen adressen aanpassen voordat je de bestelling definitief maakt (afrekent). Je kunt natuurlijk nog wel je bestelling annuleren zo lang deze nog niet de status ‘Voltooid’ heeft.

Bestelstatus van mijn bestelling

HOE ZIE IK WAT DE STATUS IS VAN MIJN BESTELLING
De status van je bestelling kun je zien in je account. Volg de onderstaande stappen om de status van je bestelling te bekijken:

1. Log in via je account.
2. Klik op ‘Bestellingen’.
3. Zoek de betreffende bestelling.
4. Onder de producten zie je de status van ieder artikel. Deze status kan per artikel verschillen.

Mijn verlanglijstje

HOE ZET IK PRODUCTEN OP MIJN VERLANGLIJSTJE?
Producten op je verlanglijstje zetten doe je via de onderstaande stappen:
 
1. Bij het gewenste product staat een knop ‘Zet op verlanglijstje’, klik hier op.
2. Er verschijnt een pop-up, met de melding ‘Het product is op je verlanglijstje gezet’ of ‘Log in’ (indien je nog niet was ingelogd). Nadat je bent ingelogd is het product direct op de verlanglijstje gezet.


HOE KAN IK MIJN VERLANGLIJSTJE BEKIJKEN, BEWERKEN OF DELEN?
Om je verlanglijstje te bekijken of te bewerken volg je de onderstaande stappen.

1. Log in op je account.
2. Klik op ‘Mijn verlanglijstje’.

Je verlanglijstje kun je hier delen of producten verwijderen.


HOE LANG BLIJVEN PRODUCTEN OP MIJN VERLANGLIJSJTE STAAN?
Producten op je verlanglijstje blijven staat tot dat je deze zelf van het lijstje verwijderd.


IK KAN GEEN PRODUCTEN OP MIJN VERLANGLIJSTJE PLAATSEN
Dat is erg vervelend. Wij adviseren je om contact met ons op te nemen. Wij gaan kijken wat we voor je kunnen doen om je te helpen.


ALLE PRODUCTEN ZIJN VAN MIJN VERLANGLIJTJE VERDWENEN
Neem dan contact met ons op. Wij gaan kijken wat we voor je kunnen doen om je te helpen.

Problemen bij het aanmaken, inloggen of wijzigen van je account

IK WIL EEN ACCOUNT AANMAKEN MAAR KRIJG DE MELDING DAT DIT E-MAILADRES AL BEKEND IS
Hé, wat vervelend. Waarschijnlijk ben je bij ons al bekend onder dit mailadres. Ga naar ‘Inloggen’ en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef hier je mailadres in en je ontvangt de gegevens die bij ons bekend zijn.


IK WIL INLOGGEN MAAR KRIJG DE MELDING DAT DIT E-MAILADRES NOG NIET BEKEND IS
Dit betekend dat we het door jou ingegeven mailadres niet kennen. Een goed moment om dus direct met dit e-mailadres een account aan te maken.
Weet je zeker dat je al een account bij ons hebt, neem dan gewoon contact met ons op. Wij gaan direct voor je aan de slag om je te helpen.


IK BEN MIJN E-MAILADRES DAT BIJ MIJN ACCOUNT HOORT VERGETEN
Neem gewoon contact met ons op en we gaan kijken of we gezamenlijk dit kunnen achterhalen.


IK KRIJG DE MELDING ‘ONGELDIG E-MAILADRES EN/OF WACHTWOORD’
Weet je zeker dat je geen typefout hebt gemaakt, staat bijvoorbeeld je Caps Lock per ongeluk nog aan? Nee, klik dan op de knop ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail in je mailbox, via deze mail kun je je wachtwoord opnieuw instellen.

Top